Majja Lund
Yoga World

Vädret just nu BJUDER IN till att yoga UTE. Vi har städat altanen och jag och kidsen hänger där så mycket vi kan. Här är delar av en sido-planks sekvens Love och jag lekte med härom dagen. Ibland kommer jag på mig själv att yoga väldigt mycket “framåt och bakåt”, men glöm inte alla möjligheter med positioner som stärker musklerna på sidorna av kroppen. Jag tycker den här sekvensen är grym för skulder och höftstabilitet, men framförallt. Den är kul. Utmanande, stärkande och när den väl börjar flyta – KUL!

  • Stöttad Sidoplanka. Ta stöd från hela handen som är i marken, markera särskilt tumbas och lillfingerbas. Svep den övre armen i stora cirklar. Så skönt, som smörjmedel för axelleden!



  • Core core core! Lyft av det undre benet, dra knät in mot bröstet eller sträck ut foten framför dig.
  • Sätt i foten intill den andra. Svep den översta armen upp mot taket/himlen och ner mot handen i mattan. Grymt bra stabilitetsträning för skuldran.
  • Greppa den översta foten och sträck uppåt. En sån position som verkade omöjlig i början av min praktik, men well hello, saker händer när man testar igen. Och igen. Och igen 😉
  • Landa foten bakom kroppen och vrid över i en wild thing/rockstar.

Mellan landa i hunden/barnet och gör sedan samma sak på andra sidan.

Med kärlek,

Majja

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.