Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://yogaworld.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Majja Lund
Yoga World
Okategoriserade

Snabbt tips för att anpassa yogan efter gravidkroppen

Okej, först och främst, jag testade datorns kamera och knäppte dessa bilder såhär på kvällen i hotellsängen. Vet att kvaliteten inte är den bästa, men ni ser positionerna så min poäng kan komma fram klart och tydligt hoppas jag 🙂

Jag kommer antagligen framöver delge olika tips på hur praktiken kan behöva anpassas under graviditetens gång, utifrån en självupplevd erfarenhet. Visserligen är det ingen jättebula jag bär runt på ännu, men tycker ändå att jag märker av mycket mer av magen under den här, jämfört med den förra, graviditeten. Minns det som att jag tyckte yogapraktiken, under förra graviditeten, var relativt oförändrad ganska nära intill förlossning faktiskt… Självklart blev det obekvämt att ligga på mage när magen var stor, men det tycker jag redan det är NU i vecka 18. Jag märkte också på morgonens yogaklass att den här formen av “sluten/stängd twist” känns oskön.

Trivdes mycket mer i den här “öppna twisten” som ger gott om plats för magen och ändå tillåter en skön vridning av ryggraden.

Vad har ni för bra yogatips för gravid-kroppen?

med kärlek

Majja

Populärt från Yogaworld.se

Lämna en kommentar