Majja Lund
Yoga World
VardagsYoga

Andningsövning för tuffa situationer

Genom Yogobe och Anja Berg har jag börjat med en andningsövning inför förlossningen (som närmar sig med stormsteg!) men jag tror att den är användbar för olika tuffa situationer, såväl  fysiska som mentala. Så här gör man; intar en tuff position. Anja föreslår jägarvila och det har jag använt, men en yin position som grodan eller skosnöret skulle också funka för mig. Hitta helt enkelt ett fysiskt läge som är utmanande och obekvämt för dig. (Kul va?! ?)

Sen andas du in genom näsan och ut genom munnen. Tänk dig att luften ut rör sig i spiraler och försök samtidigt att hitta en avslappnad känsla i kroppen. Så enkelt och så svårt på samma gång. Men när vi behärskar andetaget och kan hitta lugnet tror jag det hjälper oss i alla möjliga situationer; förlossning, tågförsening, fysisk smärta, långa kö system? You name it. Vi snackar 2-5 minuters investering, LÄTT värt det för lite av en superkraft tänker jag.

 

med kärlek och önskan om en fin lucia ❤️

 

Majja (som städat sitt yogarum från allt oväsentligt som hade lyckats smyga in på något konstigt vis ??, se bildbevis ovan, hurra! ?)

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.